RSS AKTUALITY 04.07.2017 Objavte nový Qlik Sense June 2017
RSS AKTUALITY 04.05.2017 Pozrite si, ako E.ON využíva Qlik (VIDEO)
RSS AKTUALITY 17.05.2017 Pozrite si zo záznamu webinár NPrinting

Využite cloudové dáta v Qliku ako nikdy predtým

Qlik kúpil firmu Industrial CodeBox, tvorcu add-onu QVSource. Čo môžeme od tohto kroku očakávať?

 


Svetom moderného business intelligence (BI) a vizuálnych analýz nedávno rezonovala zaujímavá správa. Qlik totiž kúpil softvérovú firmu Industrial CodeBox, tvorcu inovatívneho rozšírenia QVSource. To používateľom Qlik Sense a QlikView umožňuje naplno využívať dáta z cloudových zdrojov ako sú sociálne médiá, SaaS aplikácie či webovské rozhrania. Čo toto manželstvo prinesie, čo sa zmení a na čo sa môžeme tešiť?
 
Začnime formálnymi zmenami – v prvom rade sa mení názov. Začiatkom júla doterajší brand QVSource nahradí komplexné portfólio Qlik Connectors, ktoré pod jednou strechou spojí všetky konektory – či už tie z QVSource alebo konektory vyvíjané priamo Qlikom. Celkový zoznam riešení, ktoré je takto možné prepojiť s Qlikom je naozaj dlhý, obsahuje viac ako 70 položiek. Patria sem všetky dôležité databázy a zdroje, ako napríklad špecializovaný konektor pre SAP, Microsoft SQL, Oracle a mnohé ďalšie webovské či cloudové zdroje (napríklad Microsoft Dynamics CRM, Salesforce, SugarCRM, Google, Facebook, Twitter, JIRA, MondoDB, Mailchimp, YouTube...). Ich kompletný zoznam nájdete TU.

Najväčšou novinkou však bude integrácia QVSource/Qlik Connectors, priamo do prostredia Qlik Sense či QlikView. Z rozšírenia sa teda stane integrálna súčasť riešení Qlik, ktorú už nebude potrebné objednávať a inštalovať samostatne. Qlik Connectors bude navyše k dispozícii v rámci jednej aplikácie a jedinej obrazovky.
 
„QVSource, teda po novom Qlik Connectors, prinesie používateľom Qlik riešení nevídanú hĺbku detailu a zapojenie dát zo zdrojov, ktoré doteraz neboli nikdy využívané,“ vysvetľuje Martin Kostič zo spoločnosti EMARK, najväčším partnerom Qliku v regióne strednej Európy. Qlik Connectors totiž umožní totiž rýchlo nastaviť a spájať informácie z cloudových zdrojov, čo prinesie ešte širší a detailnejší pohľad na firemné dáta. S tým nevyhnutne prídu aj kvalitnejšie rozhodnutia. „Je to skvelý spôsob ako zrýchliť prípravu dát a uspokojiť dopyt zákazníkov. Taktiež to pomôže rozšíriť našu cloudovú ponuku,“ dodáva Martin Kostič. Tento obchod prinesie zákazníkom s riešeniami Qlik rýchlejšie a hmatateľnejšie výsledky aj skoršiu návratnosť investície do platformy Qlik.
 
Tiež sa očakáva, že táto zmena pomôže upevniť pozíciu prudko rastúceho Qlik DataMarketu. Ide o dátovú knižnicu, ktorá je jedným z hlavných zdrojov externých dát ako menové kurzy, burzové informácie, socio-ekonomické či demografické dáta a mnohé ďalšie údaje.
 
Most medzi svetmi
Pred akvizíciou bol Industrial CodeBox jedným z najdôležitejších partnerov Qliku, v roku 2014 získal ocenenie Qlik Technology Partner of The Year. Počas piatich rokov partnerstva QVSource vyvinul viac ako 40 konektorov určených pre špecifické aplikácie v rámci populárnych webovských služieb ako Twitter, Facebook a Google, ako aj cloudových aplikácií vrátane Microsoft Dynamics CRM, MailChimp či SugarCRM.
 
Qlik Connectors: Firemná story za sekundy a minúty
Stále viac zákazníkov Qliku hľadá jediné riešenie, ktoré dokáže efektívne pracovať s dátami, disponuje masívnou analytickou silou a je schopné komunikovať s rôznymi zdrojmi vrátane tých cloudových. Je to jediná cesta, ako vidieť celý príbeh ukrytý v dátach.
 
Rebrandované a posilnené riešenie Qlik Connectors bude môcť teraz okrem on-premise databáz, spreadsheetov a iných lokálnych dátových zdrojov intuitívne komunikovať aj so stále väčším množstvom online služieb a dátových zdrojov. Všetky tieto dáta môžu byť „naloadované“ do visual analytics platformy Qlik. Používatelia môžu analyzovať nielen interné, ale aj externé dáta.
 
Ako to funguje: Objavte nové dátové zdroje
Dáta sú stále viac sústredené v rôznorodých databázach, pričom stále viac on-premise operačných systémov je nahradzovaných cloudovými službami – aj na úrovni veľkých spoločností. Vďaka prelomovým technológiám Qliku, ako asociatívny dátový model či Qlik konektory je teraz možné dynamicky prehľadávať sociálne médiá a cloudové aplikácie a automaticky ich dáta nahrávať do Qliku.
 
Užívatelia takto získajú detailnejší pohľad na výkonnosť ich aktivít – napríklad v marketingu, ale aj na produktových oddeleniach. Napríklad u tweetov alebo postov na Facebooku môžu byť analyzované sentiment, tonalita výstupov a podobne. S riešením Qlik Connectors zákazníci nielen automatizujú, ale aj nastavujú interval nahrávania dát do Qliku. „Radikálne to zlepší konzistenciu dát a analýzy, konektory používateľov tiež vyzbroja schopnosťou robiť informované rozhodnutia v prakticky reálnom čase,“ hovorí Martin Kostič.
 
QV Source a slovenské skúsenosti
QVSource využíva v našich končinách vďaka EMARKu viacero spoločností, medzi inými napríklad aj ESET, ktorej rozšírenie Qliku pomáha sledovať výkonnosť webových stránok či úspešnosť kampaní. Vďaka QVSource dokážu v ESETe veľmi efektívne a hlavne rýchlo získať všetky potrebné údaje zo svojich vyše tridsiatich webstránok po celom svete. Ide predovšetkým o eshopy a partnerské stránky, cez ktoré výrobca bezpečnostného softvéru predáva svoje produkty a riešenia.
 
S QVSource sú vždy poruke detailné informácie o používateľoch. Okrem základných údajov o počte a type používateľov sú k dispozícii aj ďalšie informácie – napríklad či prišli z nejakej platenej kampane alebo cez vyhľadávače, prípadne z akej webstránky sa preklikli. QVSource identifikuje, či išlo o odkaz na Facebooku, Googli, alebo „preklik“ z e-mailu a podobne. Nechýbajú ani informácie o tom, z akého zariadenia sa pripojili a množstvo ďalších informácií. Takmer všetko sa to deje automatizovane, s minimálnou potrebou manuálnych zásahov pracovníkov.
 
Martin Čevela, Business Intelligence Analyst v spoločnosti ESET, považuje QV Source za produkt, o ktorý by sa mal zaujímať každý, kto predáva online: „QV Source je dobrý nástroj ako veľmi rýchlo – počas dní a týždňov – vytvoriť fungujúci end-to-end reporting,“ hovorí Martin Čevela. Rozšírenie je možné spojiť s reálnymi výsledkami a s vnútornými zdrojmi, bez toho, aby bolo potrebné niečo exportovať. Takto v ESETe napríklad sledujú náklady na kampane a zodpovedný pracovník sa vie rozhodnúť či bude pokračovať v investíciách do daného predajného kanála alebo sa zameria na ďalší. Všetko je možné nastaviť podľa aktuálnych potrieb a kedykoľvek to zmeniť.

Na základe Vášho záujmu Vás budeme kontaktovať.

alebo

Odoslaním formuláru dávam súhlas na zasielanie informácii elektronickou poštou. Súhlas je možné kedykoľvek odvolať.